آشپزی

طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای در تابه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای در تابه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لاهماجون بدون فر

لاهماجون یکی از خوشمزه ترین غذا های دنیا است که به عنوان غذای های اصلی سرو و به عنوان نوعی پیتزا نیز محسوب می شود که متعلق به کشور ترکیه است و به مرور به دلیل طعم بسیار لذیذ و لذت بخشی که داراست در سراسر دنیا میان مردم بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. در دستور اصلی این غذا، لاهماجون را حتماً با گوشت چرخ کرده درست می کنند اما در صورت منع مصرف گوشت در تهیه این غذا می توان به جای گوشت چرخ کرده مرغ را نیز جایگزین کنید. لاهماجون جزو غذا هایی محسوب می شود که می توانید آن را هم داخل فر و یا حتی داخل ماهیتابه نیز در صورت دسترسی نداشتن به فر تهیه و آماده کنید. امروز در به مطلب طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای در تابه با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه لاهماجون ترکیه

  • پیاز 2 عدد
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • سیر 4 الی 5 حبه
  • فلفل دلمه ای کباب شده 1عدد
  • فلفل شیرین 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده مخلوط نیم کیلو
  • جعفری به مقدار لازم
  • آب ولرم 1لیوان
  • آرد 2 الی 2/5 لیوان
  • نمک و فلفل سیاه پول بیبر، پاپریکا، آویشن به مقدار لازم
  • رب گوجه 1/5 ق غذاخوری
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای در تابه با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی خمیر نان لاهماجون

ابتدا داخل ظرفی آرد را به همراه آب ولرم و 1/2 قاشق چایی خوری نمک بریزید و بعد آن را یا به وسیله دست و یا به وسیله خمیر زن به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید. دقت داشته باشید که آرد را در کنار خود بگذارید تا در صورتی که خمیر مجدد نیاز به آرد داشت به آن مقداری اضافه کنید. پس از آن که خمیر به خوبی آماده شد آن را به خوبی جمع کنید و ظرف تمیزی را برداشته و کمی کف آن را آرد بپاشید و آن را داخل ظرفی بگذارید و روی ظرف را بپوشانید و بعد خمیر را برای مدت 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خمیر به خوبی استراحت کند.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات میانی لاهماجون

در این مرحله پیاز ها را به همراه گوجه فرنگی ها و فلفل های شیرین و حبه های سیر همگی با آب سرد بشویید و سپس پوست پیاز و سیر ها را گرفته و پیاز ها را از وسط به 4 قسمت تقسیم کنید سپس فلفل دلمه ای که از قبل کباب کرده بودید را بلافاصله بعد از کباب کردن برای چند دقیقه داخل کیسه ای قرار دهید و درب کیسه را ببندید تا بعد از خارج کردن آن از کیسه به راحتی پوست فلفل دلمه ای جدا شود و بعد سر گوجه فرنگی ها را نیز بریده و پوست آن ها را جدا کنید سپس آن ها را از وسط به چهار قسمت تقسیم کنید. بعد از آن که تمامی مواد را به خوبی آماده کردید غذا ساز و یا مخلوط کن را برداشته و پیاز و سیر ها و گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل دلمه ای کبابی که پوست آن را گرفته بودید و فلفل های شیرین به درون مخلوط کن بریزید و مقداری آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید زمانی که مقداری آن ها با یکدیگر ترکیب شدند به آن مقداری از ادویه های نمک و فلفل سیاه و آویشن و پول بیبر و پاریکا را به همراه رب گوجه اضافه کنید و مجدد آن ها را با یکدیگر به خوبی میکس و ترکیب کنید. دقت داشته باشید زمانی که قرار است ادویه ها را به همراه رب گوجه به مواد اضافه کنید سبزیجات هنوز نباید خیلی ریز شده باشند و بعد از اضافه کردن ادویه ها و رب، سپس سبزیجات را خیلی خوب میکس و پوره ای شکل کنید. پس از آن تمامی مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب و میکس شدند مقداری جعفری را نیز برداشته و با آب بشویید و آن ها را به خوبی پاک کنید و به سبزیجات خود درون مخلوط کن اضافه کنید و فقط کمی آن ها را نیز با سبزیجات میکس کنید ولی خیلی زیاد این کار را نکنید تا جعفری ها کمی درون سبزیجات میکس شده معلوم باشند.

مرحله سوم: آماده سازی مواد میانی

پس از آن که سبزیجات میکس شده شما آماده شدند آن را داخل ظرفی بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه کنید و با مواد به خوبی مخلوط کنید و سپس با دست آن ها را شروع به ورز دادن کنید تا به خوبی مواد میانی لاهماجون شما ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم : آماده سازی نهایی لاهماجون بدون فر

پس از آن که خمیر به خوبی استراحت کرد و آماده شد آن را برداشته و روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و سپس خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به چند قسمت مساوی آن را تقسیم کنید و هر قسمت را ابتدا مقداری در دست خود جمع کنید و سپس آن را به وسیله وردنه ای به خوبی روی سطح کار پخش کنید و بعد ماهیتابه نچسبی را برداشته و کمی کف ماهیتابه آرد بپاشید و  آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا کف ماهیتابه به خوبی گرم شود و بعد خمیر را روی کف ماهیتابه قرار دهید و روی آن را با مقداری از مواد گوشتی که تهیه کرده اید پر کنید سپس درب ماهیتابه را قرار دهید و 10 دقیقه به آن با درب بسته زمان دهید و بعد از 10 دقیقه نیز درب ماهیتابه را برداشته و 6 دقیقه دیگر نیز به آن با درب باز فرصت دهید تا لاهماجون شما به خوبی پخته و آماده شود. دقت داشته باشید مقدار مواد گوشتی که روی خمیر قرار می دهید نباید خیلی زیاد باشد که روی خمیر شما به شکل ضخیم قرار گیرد در این صورت به خوبی پخته نمی شوند باید به اندازه ای از مواد را روی خمیر بریزید و آن ها را نیز به خوبی روی سطح خمیر پخش کنید تا ضخامت کمی روی خمیر داشته باشند و راحت تر پخته شوند. توجه داشته باشید که اگر احساس کردید زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد می توانید میزان پخت آن را با درب باز مقداری افزایش دهید ولی بالای سر آن ها باشید و آن ها را به حال خود رها نکنید. پس از آن هم لاهماجون پیتزای ترکیه ای شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. نوش جان

طرز تهیه لاهماجون در تابه


نکات کلیدی در تهیه لاهماجون ترکیه بدون فر

  1. آبی که در ترکیب میکس شده سبزیجات شما به دست می آید را به هیچ وجه بیرون نریزید و به گوشت اضافه کنید زیرا آن باعث بهتر پخته شدن مواد میانی شما می شود.
  2. برای نچسبیدن خمیر به وردنه می توانید وردنه را نیز مقداری آغشته به آرد کنید و بعد از آن استفاده کنید.
  3. اگر تمایل داشتید که مقداری روی سطح کار شما طلایی و گریل شود می توانید آن ها را پس از پخت در حد چند دقیقه روی دمای گریل فر قرار دهید که این کار اختیاری است.

منبع : www.alamto.com

4.9/5 - (8 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا